(Dö)

Okej... Jag brukar vanligtvis inte uppmuntra till mord. Eller, jo, ganska ofta.

Dock finner jag det lite märkligt att vi ska höja våran älskade riksdags lön nu, mitt i krisen.
Vi tar bort jobb, skär ner på löner. Sjukhus, skolor och äldreboenden får dra in på personal och systemet får lida.

Och vi höjer lönerna till dom ändå.

Detta får mig på bra humör.
Om man är en mördare.

För visst så felar systemet, när vi lägger ner jobb, medel och lågklassen får betala. Dom trampas ner i skiten.
Lån kan ej betalas och skulder höjs. Hus säljs och familjer spricker.

Och dom lyckliga få sitter och dricker dyrt vin till sin portergryta medans dom spottar resterna i våra tomma matskålar.

Så fröken orättvisa.. Får jag bjuda på en dans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0