Stockholm

Jag var i stockholm i en vecka och nu gör det ont i min mage.

Det är inte mycket blogg-aktivitet på de bloggar jag läser. Vilket kanske är rätt logiskt. Eftersom de enda bloggar jag läser är utav folk som jag känner och bryr mig om eller kan skratta åt vad dom tycker och tänker. Och eftersom de flesta utav dessa gå i skolan så har det nu varit lov. Och under lov har man knappast tid till att blogga.


Det kanske är lika bra. Jag behöver nog inte läsa hälften utav de bloggar jag läser. För det är knappast vettigt att bry sig om vad folk tycker och tänker, när ingen annan tycks göra det.

Och nu när jag fått gråta ur mig en skvätt med olustigheter så kan jag förgylla just din vardag med något roligt.

Jag håller på att läsa Thus Spoke Zarathustra utav Nietzsche. Det finns några spännande funderingar där. Och dessa funderingar har jag inte kommit någon som helst vart med. Så därför ett roligt skämt.

"Det var en gång en man som skulle börja på vuxenskola.
När han kom dit frågade han sin lärare vad han skulle ha för ämnen.
-Du ska ha svenska, engelska, matte och logik.
-Vad är logik?
.Det ska jag förklara för dig. Har du en gräsklippare?
-Ja det har jag.
-Om du har en gräsklippare borde du alltså ha en tomt?
-Japp.
-Och om du har en tomt så borde du ha ett hus?
-Ja, det har jag.
-Om du har ett hus så borde du väll ha en familj?
-Ja det har jag.
-Och om du har en familj så borde du vara hetero?
-Hur kunde du få reda på att jag är hetero bara att veta att jag har en gräsklippare?
-Det är logik det.
Nästa dag så mannen till sin kompis att han hade vart i vuxenskolan. Då frågade han,
-Vilka ämnen hade du?
-Jag hade svenska, engelska, matte och logik, sade han då.
-Vad är logik?
-Det ska jag förklara för dig.
-Har du en gräsklippare?
-Neej..
-Va!? Är du bög eller?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0