P3

På radiokanalen P3 finns det ett program som heter klartext. Jag har för mig att det sänds runt klockan 18.00
Det är ett bra radioprogram, som berättar nyheter på lite enklare språk. Dom förklarar nyheterna så att folket ska förstå.

Det är en fin tanke tycker jag.
Ge mig ett svärd och en sköld.
Så ska jag befria detta land från all oklarhet.

För det finns många bovar som inte direkt pratar klart.
Dom förklarar inte så mycket alls faktiskt.
Dom mest finns där och, ja, pratar oklar text.

Mitt största råd till dom är att ta på sig solglasögonen
och bege sig ut i solen, träffa folk, äta glass.
Men framför allt, säga vad du vill få fram till den du vill få
fram det till.

Läges uppdatering!
Jag, Kalle, Johan Ek, Simon Svedmyr och Oskar Henke uppträder med vårat band Argast I Stan (www.myspace.com/argastistan) på musikdirekt nu på söndag, i morgon alltså, om du tänker att detta skrevs den 27/2.
Mer än vi kommer att spela, eftersom det är en musiktävling. Alla band får tio minuters speltid. Det börjar klockan fyra och kostar inte alls något.
Vi kommer att uppskatta om ni suportar oss, men om ni inte gillar våran musik och hellre hejjar på något annat band så är det okej.

Syns på vidderna, du oklarhetspratande, glädjespridande optimist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0