Aldrig mer

Jag ska plantera ett träd, dödens träd, en idegran.
Jag ska somna tom och utbränd, och jag ska vakna likadan.
Jag ska se mig själv i spegeln, och jag ska spotta rakt på min bild.
jag ska skrika och dansa i regnet och vinden. Vara vacker, fri och vild!

Jag ska bränna fotografier, jag ska dricka spriten ren.
Vara oresonligt intolerant, paradoxal.
Och stupfull vingla fram på vad som kallas "egna ben".
Högljutt ömklig, definitiv. Sentimentotal.

Och jag ska aldrig mer onanera. Jag ska aldrig mer bli kåt.
Jag ska slå nån jag inte känner på käften bara för att jag vill.
och ångra hela livet, jag ska ynka fram "Förlåt".
Jag kommer få allt jag vill ha men ingenting kommer räcka till.

Ingenting kommer räcka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0