Kycklingen från Näsvikens pizzeriea blödde när jag åt den. Det var farligt att äta sådan kyckling sade min mamma. Jag fortsatte äta. För jag är man. Jag vet bäst.

Idag gick jag på stan och skulle handla nya underkläder, mina, som ni vet, är ju så slitna.

När jag skulle gå från fyren till Carlings (Som är den ända affären att handla på, eftersom jag har så mycket pengar) så möttes jag utav ett gäng ungdommar inne på guldsmeden. Dom larvade sig på någon stol och skrek "klamydia" och andra hämskheter.
-Uscha!
Tänkte jag, vem fasiken vill stanna här liksom?

Jag tvingades smyga runt dom för att ungå att fastna i tre minuter för att titta på detta spektakel. Jag vill ju inte att min dagliga rutin ska spricka. Jag menar, kanal sexs tv-tablå väntar ju inte på mig, och jag vill verkligen inte hamna efter, så att jag missar The Simpsons reprisen jag bara sett fyra gånger.

Dessa hinder uppstod påväg hem.
  • 1. Jag missade bussen och fick vänta i femton minuter på stan, vilket var aaaaasssssjobbigt!
  • 2. Jag hade glömt busskortet hemma, så jag måsta ta kontakt med busschaffisen och säga vart jag skulle,  för att ge honom pengar.
  • 3. Jag fick inte hem min Allers-tidning. Som jag väntat på i flera dagar! Hur ska jag kunna planera om inte jag får hem saker i utlovad tid?!
  • 5. Jag blev så försenad, så jag måsta skippa min middag för att inte missa Tv-planerna.

När jag hade sätt klart på tv så kom jag att tänka på att jag var människa. Så jag ringde mina kompisar, pratade skit om alla andra, åt massor utav dyr mat (Även om jag slängde mer än hälften) runkade och gick sedan och lade mig, utan minsta oro.

Detta var roligt. Jag har fått fram två budskap om min dag. Om du, liksom alla andra, är för stressad för att lägga märke till att punkt fyra i min "Jobbiga-lista" saknas, så tycker jag att du kan försöka varva ner. Allt stannar inte för att du gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0