Klimatsmart

Denna vecka, sista veckan innan sportlover är det klimatsmart mat på skolan.
Det är bra för miljön.

Kollektivtrafik är en bra sak. Jag hör på radion att man ska göra saker kollektivt.
Åk kollektivt. Sov kollektivt. Ät kollektivt.

Jag gillar kolektiva saker.

Vilka är med på lite kollektivt självmord?

Jag menar, när vi ändå leker superhjältar hela högen. Slänger sopor, rent av källsorterar.
Åker buss istället för bil. Tänker mer på vad vi äter.

Visst, vi missar delen som att fimpa dator/tv/sterio. Men det är ju en bra idé!

Äsch, som jag tidigare sa. Jag är berädd på att gå till vidderna utav massjälvmord.

Men det är ju kanske bara allt gott knark jag knarkar som talar nu.
För det vore ju verkligen inte ett alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0