Someday, In The Event That Mankind Actually Figures Out What It Is That This World Revolves Around, Thousands Of People Are Going To Be Shocked And Perplexed To Find Out That It Was Not Them. Sometimes This Includes Me

Människor är roliga.

Med hjälp utav finurliga facebookinlägg så får dom alla flickors hjärtan. En tår i ögat och vax i håret, så har du hennes hjärta som på ett fat.

Men inte alla tjejer är dumma i huvudet. Det finns smarta flickor. Ibland kan dom tyckas vara fler än smarta män.

Det jag försöker säga är att dom alla ändå ska passa in i någon "ram" Vara flickiga.
Det ger dom ett kontrollbord, redo att tryckas sönder utav de som vet vad tangenterna heter, vilken bokstav som går vart. Och det orden som knappas in flitigast är de ord alla avskyr och borde ta sig i akt för att kasta ur sig.

KÄRLEK
KONTROLL
GLÄDJE

Det är ord vi inte unnar oss när vi borde göra det. Det är ord som andra utnyttjar.

Idag gav jag Armani, min hund, ett tuggben.

Han visar sådan otrolig tillgivenhet när jag visar honom uppmärksamhet. Det leder till att jag har honom vid strupen. Jag kan närsomhelst ta ifrån honom benet. Visst, han kan morra och visa tänderna. Men vi båda vet att inget går längre än så.
För stunden är Armani, min hund glad. Sålänge hans ben räcker, så finns det inte mycket att orda om.

Sedan pratar jag inte klarspråk, vilket jag ofta förespråkar. Vilket i sin tur sätter mig i den besvärliga sittsen, eller tronen som jag själv har namngett den. Jag sitter högst på pallen, den enda pallen med sidenlakan. Min tron utav dubbelmoral.

Dubbelmoral är ett kungarike som rymmer flera kungligheter.

Det jag försöker säga är helt enkelt. Flickor, var inte idioter, såsom media så duktigt förespråkar. Och killar, väx upp. Dina fina sånger om kärlek, dina dåliga inlägg om känsor kanske kan imponera och dra till sig uppmärksamhet. Men det finns folk som inte uppskattar den falskhet du åstakommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0