Några glas vin och en vänlig Johan ska kolla sina premunationer på youtube, men möts utav följande dilemma:

Now users who joined their YouTube and Google Accounts together can only sign in to YouTube by using:

  1. YouTube username + Google Account password
  2. OR
  3. Google Account username / email + Google account password

You can no longer sign in with your YouTube username + your original YouTube password.

If when you sign in to your YouTube account, you receive messaging prompting you to use your Google Account password, it means that you have a linked YouTube - Google Account.

All you need to do in order to sign into YouTube is to use either of the two sign-in username/password combinations described above. Your YouTube username is not changing.

 

Efter att han har testa tusen gånger med olika variationer utav sitt google/youtube-lösen så inser han att det är hopplöst. Han vänder sig därav hit.

Varför ska man göra som det står ovan? Är det inte mer logiskt att använda sitt youtube lösen/användarnamn till att logga in på sitt konto på youtube? Svår fråga kan tyckas. Smarta människor kom kanske på att man ska öka säkerheten lite, om man nu länkar dessa konton (Det vill säga google och youtube) Men jag tycker att det kanske ligger lite pengar bakom skiten.

Men sen vet ju inte jag det, utöver det jag läser på wikipedia, aftonbladet, existenz och flashback, så kan jag inte mycket. Och dessa källor är kända för att vara sjukt pålitliga.

Dom ger ju källhänvisningar, även om jag inte orkar läsa all den texten, så måste det betyda att det är sant.

Söta drömmar bloggen, cha cha! <3<3 XOXOX ^^ *Trollface /b/ lol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0