Sprit och sömntabletter

Jag sover inte igen.
Det gör mig, kanske inte helt ologiskt, trött.
Det i sin tur leder till att jag inte orkar gå i skolan, vilket i sin tur leder till att mor blir arg, för att jag försummar mina studier.
Vilket i sin tur leder till att jag blir arg på henne.

Man kan fråga sig varför jag inte sover.
Äter jag för dåligt?
Rör jag mig för lite?
Är jag inte ute tillräckligt?

Jag vet inte, tror knappast på någon utav de ovan.

Det jag vet är att jag inte orkar göra saker, vilket är synd.
Det som är mer synd är att skolan lider av det.
Eller mina studier.
IG-varning (sträck) i Svenska B & Matte B, båda behövs för att jag ska få slutbetyg.
IG i många andra ämnen också.

Men det problemet är jag inte ensam om. Och jag skulle inte vilja vara den som klagar på att jag har dåliga betyg.
Det är ju mitt egna fel. Och det är ingen annan än jag som får lida för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0