Airlift och det vita pulvret

Jag har jobb nu.
Det pågår varannan vecka. Jag är ledig denna vecka. Börjar jobba på tisdag igen.
När jag är hemma så gillar jag om folk hör av sig så att vi kan umgås.
Om du inte har mitt nummer så är vi kanske inte så bra vänner.
Då kan du alltid fråga mig på facebook. Så kanske jag svarar.

När jag jobbar så jobbar jag hårt. Just nu 11-15 timmar/dag. Mycket bil och mycket vitt pulver.
Det vita pulvret är inte så roligt som det låter. Det är kalk. Kalket är inte alltid pulver. Ibland är det
granuler. Små kulor vill säga. Det är bättre. Dammar inte lika mycket och inte lika lätt att skjuta över.
Det fungerar bra hitills. Jag tjänar pengar. Men det är inte det viktiga. Eller lite viktigt är det.
Jag gör en lista över de viktigaste sakerna som mitt jobb bidrar med.

1. Jag räddar miljön genom att stoppa/hejda försurning i svenska/norska/finska sjöar.
2. Jag tjänar pengar.
3. Jag får umgås mycket med min fader. Som jag så sällan träffar annars. Det är kanske nummer ett istället.
4. Jag har saker att göra, vilket inte alltid är bra. Jag har flickvän nu, hon jobbar inte. Utan spenderar sina veckor med att umgås med vänner och dricka kaffe (skola). Det kan vara lite jobbigt att jobba när man inte vill jobba, utan man vill vara med henne. Eller med vänner.

Nu ska hon och jag dricka öl och läsa läxor. Det är mest hon som läser. För jag är för gammal för att förstå det som skolan lär ut dessa tider.

Åh, bittra ålder som kommer smygandes, små korta steg, men ändock närmare dag för dag.
Tippar som på tå.
Åh, ljuva ungdom, vad jag saknar dig. Du med din lena hy och vackra sommardagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0