Känner att det var långt tid sedan.

Ursäkta mitt uppehåll. Ska försöka skärpa mig. Förmodligen misslyckas jag med det.

USA har haft en till skolskjutning. Inte bara en skolskjutning utan en "Monsterskolskjutning, som mitt älskade Aftonbladet lade det."

En snubbe dödar massa barn, bla bla, det är vi vana vid. Sådant händer hela tiden, varför bry sig?

Det här inlägget är mer mer inriktat på de som inte får höras vid på nyheterna. De som spelar roll. De som dött för våran sak. Deras namn är:

Charlotte Bacon

Daniel Barden

Rachel Davino

Olivia Engel

Josephine Gay

Ana M. Marquez-Greene

Dylan Hockley

Dawn Hochsprung

Madeleine F. Hsu

Catherine V. Hubbard

Chase Kowalski

Nancy Lanza

Jesse Lewis

James Mattioli

Grace McDonnell

Anne Marie Murphy

Emilie Parker

Jack Pinto

Noah Pozner

Caroline Previdi

Jessica Rekos

Avielle Richman

Lauren Rousseau

Mary Sherlach

Victoria Soto

Benjamin Wheeler

Allison N. Wyatt

 

Det skiter vi i. Det viktiga är vem som gjorde det.

Adam Peter Lanza

Honom ska vi höja till skyarna. Han var den som gjorde allt det onda.
Bäst att låta honom bli ihågkommen, som den riktiga människan.

För alla är vi väll så? Vi kan göra dessa handlingar, utan konsekvenser och utan kval.

För vad har vi att vinna, förutom evig berömellse och kändishet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0